Vi bruger cookies

Vi bruger cookies til at integrere med vores videoudbyder og til at lave anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Loven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke.

Dette websted bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies sættes af tredjeparts tjenester, der vises på vores sider. Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke fra Cookiedeklarationen.

Læs mereLuk

Statistik cookies hjælper webstedsejere med at forstå, hvordan de besøgende interagerer med hjemmesider ved at indsamle og rapportere oplysninger anonymt.
Sociale medier cookies tillader os at integrere med velkendte sociale mediers platforme. Formålet er en mikstur af marketing, statistik og interaktioner med 3. parts platformen.
Nødvendig for at afspille Vimeo videoer

Fremtidens Campusområder

2007

”Fremtidens Campusområder” omfatter en analyse af udvalgte internationale campusområder samt en kortlægning af danske campusområders aktuelle stade. Undersøgelsen er gennemført af Juul | Frost Arkitekter, og peger på, hvordan danske campusområder kan udvikles fremover med robusthed overfor fremtidige behov i forhold til bygningsstruktur, flydende faggrænser, nye former for social interaktion, nye læringsformer mm.

For at understøtte de indholdsmæssige mål for globaliseringsstrategien ”Fremgang, Fornyelse og Tryghed” iværksatte Universitets- og Bygningsstyrelsen udviklingsprojektet ”Projekt Campus”, som sætter fokus på de fysiske rammer for universiteterne. Projektet har til formål at anskueliggøre og dokumentere, hvad gode studie- og forskningsmiljøer er således, at de fysiske omgivelser og faciliteter kan justeres eller udbygges til at understøtte den ønskede udvikling om, at danske universiteter bliver blandt verdens bedste videregående uddannelsesinstitutioner.